Svar till anonym

Anonym om Lindat för första gången xO:
kan ni inte skriva om hur ni gör inan tävling? :)
Svar: Visst kan jag göra det! :D

~Dagen innan tävlingen~
Hästen:
Olle står alltid inne natten till tävlingen, men är det på sommaren och han går ute dygnet om så får han stå inne en natt till. Olle vilar altid den här dagen, för att få mer energi, dessutom får han lite mera kraft, havre och olja, också för energin. Jag brukar rykta i minst 1 h beroende på hur smutsig han är, jag klipper även svansen, manen, pannluggen, under ganaschen och hovskägget samt oljar hovarna. Jag tvättar också det vita på Olles bakben och så sprutar jag i pälsglans i svansen och flätar den. Är det dressyrtävling så knoppar mamma, är det hopptävling så knoppar vi inte alls. Sist så lägger jag fram täcket som han ska ha i transporten, lädergrimman och transportskydden.

Utrusting/packning:
Jag putsar alltid både träns och sadel samt lägger bettet i varmvatten så det blir riktigt rent. Jag borstar av benskydden och torkar av dom så att de blir blanka och fina. ^^ Så lägger jag fram schabraken och allt annat som ska med och gör rent glidpadden så att den är klibbig. Sist så packar mamma in allt i bilen.

Mig själv:
Jag brukar inte göra så mycket med mig själv utan det är väl mest att plocka fram ridkläderna och extra-kläder. Jag putsar också alltid stövlarna och sporremmarna och så borstar jag av hjälmen och kavajen om jag ska ha den och så lägger jag in det i bilen Så duschar jag och ser till att jag går och lägger mig i tid, inte alltför sent och är det dressyrtävling så ser jag till att jag kan programet.


~Tävlingsdagen, på morgonen~
Hästen:
Brukar inte rykta så jätte mycket, han är ju ganska ren sen kvällen innan. Så lastar vi och åker.

Mig själv:
Jag äter en ordentlig frukost och tar på mig alla ridkläder, packar in det sista och åker till stallet. :p


Så här prydligt brukar jag och Olle se ut.^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0