Test

Här kommer mitt lilla test som jag gjorde om att ta in Super ;)
Plats nummer 3:
Gå sicksack fram till hästen och pilla med annat.
Jag tycker inte det fungerade för han brydde sig inte liksom, och när jag kom sprang han bara iväg.


Plats nummer två:
Jaga hästen.
Det är absolut slöseri på energi. Det funkade, men typ efter flera timmar. Och om man ska göra med hästar som man gör med hundar ska man ju inte jaga dom för det tycker dom ju bara är kul. Sen krävs det cirka 3-4 personer.

Plats nummer ett:
Gå ut i hagen och ge dom godis utan att ta med sig dom in.
Låt hästen gå med grimskaft på i hagen.
Funkade kanonbra på Super! Han gick med grimskaft på sig i hagen och det gör ju det hela mycket enklare. Sen när jag kom till stallet gick jag ut i hagen och gav Super godis. Sen gick jag in igen och mockade och så. Sen gick jag ut i hagen med ännu lite godis. Då trodde han ju att han inte skulle gå in utan bara få en godis. Men då tar man tag i grimskaftet, snurrar det ett varv runt mulen och sen kan han omöjligt slita sig/springa iväg.


Så ni som också har lite smått problem med detta kan ju pröva det här. Fast det är ju säkert olika från häst till häst, men så gick det med Super ;)


Flumflumbild på sötnosen :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0