Wilma Lundberg

Som ni redan vet heter jag då Wilma Lundberg. Jag föddes 30 november 1997, är 13 år gammal och går alltså i sjuan (: Jag bor tillsammas med min mamma, pappa, lillebror och våran katt Nisse i ett ganska stort hus. Om jag ska beskriva mig med tre ord skulle det nog bli envis, noggrann och snäll. Jag är också ganska blyg mot personer jag nyss träffat eller inte känner. Jag lägger ner ganska mycket tid på skolan då jag för det mesta inte är nöjd med det jag gjort om det är sämre än MVG, men jag brukar också skjuta fram påläsningen till läxor och prov så jag får ofta plugga på helgen -.- Fast det ska jag ändra på, jag sattsar på att komma in på Natur för jag vill bli veterinär och drömmer om att bo på en stor gård när jag blir stor, men det kanske bara är och  förblir en dröm?

Jag började rida på en mindre ridanläggning eller ridlekis när jag var fem år. Hur det kom sig har jag ingen aning om, men jag har alltid gillat djur. Där red jag i ungefär ett år tills jag bytte till att börja rida på ridskolan i Kateryd. Där red jag på ridskola till 2007 alltså i fem år. Under den tiden var jag där i x antal timmar, var med på x antal ridläger och var skötare på en lite shettis i två år. Min först ponny fick jag när jag var nio, tio år, ett 18-årigt c-ponny sto som hetter Fanny Girl. Hon var 139,9cm hög och den bästa förstaponny man kan tänka sig! :) Hon älskade att hoppa, men var svår att rida dressyr på. Henne fick jag dock inte ha så länge för hon blev allvarligt sjuk och vi fick avliva henne...

Min andra ponny blev ett 16-årigt c-ponny sto det också som hette Carisma. Hon var super snäll och en väldigt speciell häst. Hon var en super fin dressyrponny, men då höll jag på med hoppning. Efter ett tag började Carisma vägra och jag ramlade av gång på gång. Vi trodde att hon tröttnat på att hoppa, men det var för att hon var stel. det blev alltså mycket lösgörande arbete med henne och det hjälpte. Våren/sommaren/hösten 2009 gick super bra! Fick ett flertal placeringar och en vinst i dressyr och startade en LB+5 och en 90cm CR. Vi kom runt banan båda gångerna, fast LB+5 med två vägringar och x antal tidsfel och andra gången med en rivning bara. Vintern 2009 tog vi ändå beslutet att sälja henne och nu bor hon i Trollhättan hos sin nya ägare Ida och stormtrivs! :)

'
Våran katt Nisse.


Jag och "Fanny".


Jag och Carisma. (Datumet är helt fel! Det var något konstigt med kameran.)

Just nu har jag ju en häst som heter Orlando honom kan ni läsa mer om längre ner. Jag tränar just nu dressyr för Christian Eriksson någon hopptränare har jag för tillfället inte, men jag har tränat hoppning både för Christian, Ulf Liljendorff, Annika Larsen, Tobias Johansson och Lena Sjöberg , men jag har inte riktigt fastnat för något utav dem riktigt som hopptränare. Jag har i alla fall som mål att rida SM i dressyr med Olle och hoppa en LA.


Haha, den mest normala bilden på mig (:

Grattis till er som orkade läsa allt för texten blev längre än vad jag trott.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0