Orlando

2009-

Namn: Orlando
Född: 2004
Ras: New Forest
Mankhöjd: 146cm
Färg: Brun

Olle var/är min tredje ponny. 21 november 2009 satte jag mig upp på Olle för första gången. Jag blev kär i Olle bara utav att se honom. Och vilken skillnad det var att rida Olle och Carisma... Bara jag kom åt lite med skänkeln började han nästan trava och när jag skulle sakta av så tog jag för mycket i honom så att tvärnitade. Jag red honom några dagar i rad och snart fick jag honom både i en bra form och att få honom att gå en hyffsad skänkelvikning. I slutet på december 2009 hade jag alltså 2 egna hästar, Carisma och Olle. Det var lite jobbigt eftersom dom stod i olika stall. Vi ville inte flytta Carisma eftersom hon snart skulle säljas, så mitt i vintern när det var som kallast åkte jag i ca 1-1,5 vecka mellan 2 olika stall och red 2 helt olika hästar.


Bland dom första dagarna och bilderna. Olle vintern 2009/2010.

Eftersom vintern var så lång så kunde jag inte rida så mycket. Ridhuset var typ upptaget 24/7 så där kunde man bara rida om man hade tur och snön var nästan 1m djup på vissa ställen så då gick det bara att skritta... I slutet utav mars åkte vi på vår första "tävling", en Clear Round i Mariestad. Jag hoppade bara 60, 70cm och Olle var pigg och lite busig. Han tyckte det var väldigt lågt, men hoppade felfritt och vi fick 2 rosetter med oss hem. Våran förat dressyr"tävling" var i början i april. Det var en klubbtävling och jag red programet LB:1. Fick väl typ 53% men jag var nöjd. Sen dess har det bara gått bättre och bättre. Jag har fått en massa rosetter med Olle i både hoppning och dressyr både under våren, sommaren och hösten 2010. Bla. tävlade jag i New Forest mästerskapen i Vetlanda. Jag red ungponnykombinationen och kom totalt 3:a. Det var ett meeting och först dagen var det dressyr, jag kom 5:a, men det var den bästa rundan jag gjort då. Dag 2 var det utställning. Olle fick silver för att han busade lite och var lite spänd, annars hade han fått guld, det är jag säker på :p Dag 3 var det hoppning - LC. Det var andra gången jag hoppade den höjden på en bana, men det gick jättebra! Nollade och vann! :D


Precis efter prisutdelningen i New Forest mästerskapen.


Precis efter prisutdelningen i New Forest mästerskapen.

Efter det har det fortsatt framåt. Har kommit hem med rosett efter nästan varje dressyrtävling, men på hopptävlingen i Tidaholm (LC) i slutet av september gick det inte alls bra. Vi vägrade ut oss, men antaglingen sträckte han sig på framhoppningen då han tog ett väldigt stort språng på oxern efter det blev han jätte stel! Sen dess har jag inte varit på någon hopptävling, men jag har hoppat lite mer hemma och det har gått jättebra! :D Först dressyrtävlingen jag blev placerad på var i Binneberg tror jag. Då red jag LC:1 an och kom 2:a med ca 67,5%, 1:an hade några hundradelar mer än mig... Tyvärr har bilden försvunnit "/

Efter tävlingen i Binneberg var det tävlingar i Tidaholm, Falköping och Hova. I Hova var det dressyrallsvenskan. Jag red både för och lagklass som gick i LC:1. Förklassen vann jag och fick ca 69,50% och lagklassen kom jag 2:a och fick ca 66,50%. Olle var väldigt lat i lagklassen och ville inte alls gå fram över huvudtaget, därför fick jag så låga poäng... I Tidaholm red jag LC:2 och fick 72,143%. Där vann jag och Olle var jätte duktigt! :D Och i Falköping red jag också LC:2, där kom jag 2:a. Sista ryttaren slog mig. Olle har i alla fall varit jätte duktig på dressyrbanorna och till våren ska jag starta och rida LB och senare LA.


Bild från förklassen i Hova hösten 2010.


Bild från Tidaholm hösten 2010.


Bild från Falköping hösten 2010.


Jag och Olle i bäcken sommaren 2010.

Jag älskar dig Olle! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0