Lillemons Super Glide

2008-

Namn: Lillemons Super Glide
Född: 2001
Ras: Welsh
Mankhöjd: 134cm 
Färg: Skimmel

Nu ska jag berätta om min ponny Super Glide.
Var och kollade på honom hos Emelie Wirtberg och föll för honom direkt. Sen när jag ridit honom en gång till började jag tjata på mamma och pappa. Och sen en dag när jag kommer hem ifrån skolan berättade min brorsa att vi hade köpt honom. Gissa om jag var glad?
När vi fick hem honom hade vi honom på TBR. Hade han där en period innan vi beslutade oss för att ha honom till våra grannar. Där har jag honom nu :) Men till sommaren/våren ska han flytta en gång till för då är vårat egna stall klart :D LÄÄÄÄNGTAAAAR!
Super är en riktig busponny! Men ändå är han så himla underbart snäll! Ibland när jag är på tävling går det jättebra och ibland hur dåligt som helst. När jag kommit på hans busgrejor hittar ha på nya, och när jag hittar på dom också hittar han på ännu fler. Men det är inte bara ridningen han busar med. Han är en jäkel på att lura mig i hagen också! Det är det mest irriterande av allt.. Ibland går han in så snällt så och ibland rusar han bara iväg. En dag hoppade han till och med över elstängslet och sprang in  i en planka. Inte så smart med sån är Super. Dessutom är han en utbrytarkung! Vi får låsa hans box på natten för annars öppnar han den och går ut och käkar betfor som inte är uppsvullen och mår prima. Men då säger Ebba: Nej nej nej! Du får ont magen! Hahahah ;)
Men det är inte bara busgrejor han gör utan också supersaker. Han älskar tex att hoppa skogshinder ute i skogen, tävla (även fast han busar ibland), springa ärevarv och äta :) I och med att han älskar att hoppa skogshinder tror jag att fälttävlan skulle passa honom. När jag har åldern inne ska jag nog testa det, han skulle tycka det var jättekul!

Jag har haft Super i ca 2 år nu :) <3 Den tiden har varit bäst! Det är så himla kul med honom för alltid är det något nytt problem att kämpa med. Jag älskar honom över hela mitt hjärta och kommer alltid att göra det! <3
Lillemons Super Glide, jag älskar dig mest! <3

Ha det bäst, bushäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0