Ebba Larsson

Har ju redan berättat ett inlägg om Super men inte om mig själv så det får bli nu :P!
Som några alldeles säkert vet så heter jag ju Ebba Larsson :) Jag är född 1999. Jag bor i Tibro. Eller rättare sagt i skogen, lite utanför Tibro ;) Jag har en hund som heter Mozart och är 6 månader. Sen har jag en katt som heter Ester och hon är 3 år gammal :) Båda är lite galna. Mozart lider förmodligen av en sjukdom som heter "jagälskarattjagaminsvans" sjukdomen ;) Och Ester lider säkert av sjukdomen "jagälskarattsnomat" sjukdomen ;)
Jag går i 5an. Men till hösten börjar jag på Nybo, och då får jag träffa Wilma :D 
Jag började rida när jag var 3 år gammal. Då red jag på ridlekis i Kateryd. Sen red jag i Korsberga för en som heter Anna, men hon la ner sin ridskoleverksamhet så då fick jag börja i Kateryd igen. Där red jag tills jag fick Super. När jag fick Super slutade jag med ridskolan och började träna för Christian. Det var då jag lärde mig rida ordentligt! Först var det liksom skritt, trav, galopp, snett igenom och ja.... ni vet... På typ 7 år!!! Men när jag började rida för Christian lärde jag mig typ hur mycket som helst! Och nu har jag ridit för han i 2 år! Först visste jag knappt vad dressyr var! Eller, sån skandal var det väl inte men... Aja, som ni kanske förstår så lär man sig mycket mer av en tränare. ( Iaf jag! )
Sen hopptränade jag för Ulf Liljendorrf. Men där slutade jag efter ett tag. Nu hopptränar jag för Lena Sjöberg! Världens bästa hopptränare säger jag bara! Man åker hem till henne och rider i hennes fina paddock med massa fina hinder. Hos Lena får man alltid hoppa bana, det är riktigt bra! Man får hoppa på den höjden man känner för, inte liksom " Idag ska du hoppa 110 cm, och det har jag bestämt!" . Lena har hjälpt mig mycket inom hoppningen med alla Supers busgrejor ;)
Visst, det finns hur mycket som helst att träna mer på men nu kan jag iaf rida, eller vad man ska säga!

Christian och Lena är bäst, kan jag bara säga!


Här kommer några bilder på mig:





Ja det var väl allt?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0