Nytt problem?

Igår var jag på träning, vilket gick underbart bra! Tränade på skänkelvikningar :) Min söta, dumma OCH snälla ponny är konstig, måste jag säga! Nu har han hittat på ett nytt problem! Lastningen.... Både på och av :( När vi ska lasta av kastar han sig, vilket inte är så kul! Förra träningen kröp han under bommen :( Jätteläskigt var det! Även om man står där inne med typ ett äpple eller så... Han kan ju för helsoktta bryta ryggen! ;( Men det var inte allt. Pålastning är inte heller så kul enligt Super... Han vägrar att gå på. Igår när vi skulle åka tänkte jag att vi åker klockan sex (träningen började sju) så är vi där en halvtimme innan träningen. Men jag blev lite tidig i stallet så vi började lasta kvart i sex istället. Om han inte hade krånglat hade vi bara kunna lasta, sen åka. Men Super tyckte inte det var någon bra idé så han började krångla! Då åkte vi ungefär klockan sex/fem över sex eller något sånt! Det ska inte behöva ta 20 minuter att lasta en enda ponny!

Nu kommer en fet fråga oxå :) VET NI NÅGOT BRA KNEP MOT HÄSTAR SOM ÄR SVÅRLASTADE?

Han är egentligen inte svårlastad men... Ska vi kalla det töntlastad? Ett nytt ord för sjutton!!


Kommentarer
Postat av: kent !berit

berit, din pålle jävlas med dig ;) men använd lina när ni lastar och ta tålamod ! tanja höll på så hela tiden & rebecca som unghäst, ha tålamod, ge beröm ofta genom ord, inte godis, det kan han få när han har gått in :) och bind han med ett extra grimskaft ifram så står han kvar. och när du ska lasta av så försök bara vara lugn och inte stressa han , om han börjar backa och så innan ni har öppnat så vänta och prata med han, prova att använda en lina också :) :D testa lite ;) <3

2011-02-25 @ 21:57:46
Postat av: Carolin

kolla på ponny akuten :)

2011-02-25 @ 23:40:26
URL: http://kuskochryttare.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0