Hemma från Dublin!

Hej! Nu är jag hemma från Dublin igen :) Skriver lite vad jag gjort under dagarna :)
Tisdag: Vi (Jag, Mamma, Tina, Eva och Hanna) åkte bil till Stockholm, Skavsta, för att sedan ta flyget till Dublin :) Bilresan gick bra, vi hann till och med att gå på IKEA, hahah ;) Flygresan gick också bra :) När vi kom fram till Dublin tog vi bussen in till centrala Dublin. Där träffade vi Fia :D Sen gick vi till våran lägenhet och åt, och efter det så var vi väldigt trötta och gick och la oss :)
Onsdag: När vi hade gått upp gick vi till ett varuhus. Jag köpte ett par snygga jeans :) När vi varit där inne gick vi och åt lunch. Fish´n Chips var det :) Första gången jag åt det :) Kommer inte riktigt ihåg vad vi gjorde sen men tror att vi gick till någon pub :) Och efter att vi varit på den puben så gick vi till en annan pup osv :p
Det var en liten mjukstart :)
Torsdag: Denna dag var vi på nordsidan :) Dom förra var vi på sydsidan :) På nordsidan gick vi till en lägenhet som min kusin Johan bodde i när han var där. Vet inte om jag berättat detta men han dog tragiskt i höstas :'( Sen gick vi till en bar och satt där och tjatade :) När vi tjatat klart gick vi till ett annatt varuhus som heter Pennyes :) Där var det riktigt riktigt billigt! Köpte iaf en jeansjacka, sjal, underkläder och en tröja där :) Efter det gick vi till en thairesturang :) Jättegod mat var det! Där åt vi en efterrätt som var suuupergod :D Kommer inte ihåg, men tror att vi gick hem sen, om vi inte gick på någon pub? Eller just det! Vi gick till en kyrka som var omgjord till en resturang :) Efter det TROR jag att vi gick till en pub. Där var det en show med irländsk musik och riverdance :P Och vet ni vad? Jag, Fia och Hanna dansade riverdance x) Dom tog med några från publiken som skulle göra det och så fick vi göra det, aahahahaha x) Vi fick till och med diplom :p haha ;)
Fredag: Idag hade vi bestämt att vi skulle gå på ett fik som heter Queen of tarts. Men innan vi gick dit åt vi luch. Pannkakor med en massa gott i. ;) RIKTIGT GODA! Men iaf, på fiket åt jag en chokladtårta som var supergod, den riktigt smälte i munnen :g
På kvällen gick vi till en pub som heter temple bar :) Där var det livemusik och det var riktigt bra :) Men när dom hade spelat klart gick vi för det var en snubbe där som var lite.... blää :o
Efter detta åt vi på en annan resturang. Även på den resturangen var det god mat :)
Sen gick vi hem, och jag tappade upp ett bad och gjorde ansiktsmask och så :) Sköönt :)
Lördag: Idag åkte vi till kusten och gick en promenad där. Det var jätteskönt väder, men behövde inte ens ha jacka på sig! Jätemysigt var det där! Vi åt där och så, sen åkte vi hem till lägenheten, hämtade vårat bagage och åkte buss till flygplatsen som sedan gick till detta snöland! SVERIGE!
Kan hända att jag satt in lite saker i fel ordning men hoppas det går bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0